PRAWO PRACY I UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Doradztwo i obsługa prawna zagadnień związanych ze stosunkiem pracy obejmuje w szczególności następujące czynności:
- przygotowywanie projektów umów o pracę, umów o zakazie konkurencji, umów o zachowaniu poufności, kontraktów menadżerskich, projektów informacji i zawiadomień kierowanych do pracowników, instrukcji stanowiskowych, oświadczeń itp., związanych ze stosunkiem pracy,
- przygotowanie i wdrożenie wszystkich wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy:
- regulaminy wynagradzania,
- regulaminy pracy,
- regulaminy organizacyjne,
- układy zbiorowe pracy, porozumienia zbiorowe
- zastępstwo procesowe w sprawach ze stosunku pracy,
- opinie prawne
- przygotowywanie i wdrażanie wewnątrzzakładowych procedur dotyczących m.in. zapobieganiu korupcji, przekupstwa, bezpieczeństwa informacji, whistelblowing, przeciwdziałaniu mobbingowi.
- wsparcie w negocjacjach z pracownikami, przedstawicielami pracowników i związkami zawodowymi,
- optymalizacja systemów zatrudnienia,
- wsparcie w budowaniu polityki i praktyki kadrowej,
- doradztwo dotyczące zatrudniania obcokrajowców,
- udział w kontrolach PIP i wsparcie w działaniach pokontrolnych,
- Doradztwo i obsługa prawna zagadnień związanych z problematyką ubezpieczeń społecznych obejmuje w szczególności następujące czynności:
- optymalizacja rozwiązań prawnych w zakresie ubezpieczeń społecznych i świadczeń socjalnych,
- przygotowywanie wniosków do ZUS o interpretacje przepisów,
- zastępstwo procesowe w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych,